woensdag 6 juli 2011

Glennis Grace

Op 16 april 2011 komt Glennis Grace op 3 binnen met Afscheid. Eind maart 2011 raakt de carrière van Glennis Grace in een stroomversnelling dankzij haar deelname aan het programma De Beste Zangers van Nederland. Tijdens de tweede uitzending zingt Grace een versie van Afscheid, een hit van de voormalige groep Volumia! waar Xander de Buisonjé de leadzanger van was. Het nummer Afscheid wordt een hit op YouTube en daarom uitgebracht als digitale single.

Het had niet veel gescheeld of het succes van Glennis Grace was aan haar neus voorbij gegaan. De 32-jarige zangeres moest haar platenmaatschappij dwingen om haar versie van Afscheid, die te horen was in het televisieprogramma De Beste Zangers van Nederland, uit te brengen. Naar eigen zeggen ontplofte haar inbox nadat de bewuste uitzending op tv was te zien. "Ik ging naar m'n platenmaatschappij en zei: heel Nederland staat op z'n kop, nú die single uitbrengen!", vertelt Glennis vrijdag 20 mei 2011 in dagblad Metro. Maar de platenmaatschappij was niet meteen enthousiast en wilde het rustig aan doen. "Ik dacht: dit gaat me niet weer door m'n neus geboord worden. Er was zoveel vraag naar Afscheid." Uiteindelijk werd besloten de live-versie uit de uitzending op single uit te brengen. "Alle radiostations vroegen om het nummer. Dit had ik nog nooit meegemaakt. Ik heb twintig jaar moeten leuren om m'n cd's gedraaid te krijgen. Eindelijk ben ik er."
De single bereikt de eerste plaats in de Single Top 100 en de tweede in de Top 40.

Glennis Grace werd op 19 juni 1978 geboren als Glenda Batta. Grace won in 1994 als zestienjarige de Soundmixshow als Whitney Houston. Haar eerste single I'm Gonna Be Strong behaalde nog datzelfde jaar de dertiende plaats in de Nederlandse Top 40. Haar eerste album Real Emotion uit 1995 en alle singles daarna deden vrij weinig. Om haar carrière nieuw leven in te blazen deed Glennis Grace in 2005 mee aan het Nationaal Songfestival. Met de ballad My Impossible Dream (#26 in de Top 40) won Grace uiteindelijk de finale en mocht zo Nederland vertegenwoordigen in de Oekraïense hoofdstad Kiev. Daar kwam ze niet door de voorrondes heen.

Glennis Grace - Afscheid
Altijd bij elkaar, m'n armen om je heen
M'n allergrootste liefde, dat wist ik echt meteen
De allerlaatste weken, de dagen gingen snel
Dichtbij komt het afscheid, moeilijk wordt het wel

Zeg dat je niet hoeft te gaan schat
Dat je aan mij echt genoeg had
Zeg dat je niet hoeft te gaan schat
Ga schat, want je moet, ik weet je moet

Als het even kon dan
Bleef ik nog een nacht bij jou
Als het even kon dan
Bleef ik nog een nacht bij jou

Dan zou ik zeggen, dat ik op je wacht
En dat de toekomst naar ons lacht
Dan zou ik zeggen voor de zoveelste keer
Ik wil geen ander nooit meer

De koffers staan al buiten, de achterklep slaat dicht
Een laatste lange kus, in het vroege ochtendlicht
Je kijkt me liefjes aan en pakt me stevig beet
Ik fluister in je oor, dat ik je niet vergeet

Zeg dat je niet hoeft te gaan schat
Dat je aan mij echt genoeg had
Zeg dat je niet hoeft te gaan schat
Ga schat, want je moet, ik weet je moet

Als het even kon dan
Bleef ik nog een nacht bij jou
Als het even kon dan
Bleef ik nog een nacht bij jou

Dan zou ik zeggen, dat ik op je wacht
En dat de toekomst naar ons lacht
Dan zou ik zeggen voor de zoveelste keer
Ik wil geen ander nooit meer

Nooit meer zal ik voelen, wat ik voel voor jou
Nooit meer zal ik voelen, wat ik voel voor jou
Kom ga nu maar, veeg je tranen weg
En onthoud heel goed, dat ik van je hou, van je hou

Nee, nee, nee, je hoeft niet te gaan schat, nee
Ooh, nee, nee, nee, je hoeft niet te gaan schat, nee, nee

Bekijk het optreden
http://www.youtube.com/watch?v=lsoyzlkhXJ8

Geen opmerkingen:

Een reactie posten