woensdag 1 augustus 2012

The Opposites



Slapeloze Nachten van The Opposites komt op 4 augustus 2012 op 6 de Top 40 binnen. Het is hun zesde Top 40 hit.

De door Steven Elbers geregisseerde videoclip bij Slapeloze Nachten is opgenomen in 3D; speciaal voor de Nintendo 3DS. Platenlabel Top Notch en Nintendo sloegen de handen ineen om de allereerste 3D-videoclip te produceren waar geen speciale bril voor nodig is. Vanaf 19 juli 2012 een week lang exclusief via Nintendo Video, het videokanaal van de Nintendo 3DS.


The Opposites is een in 2004 opgericht Nederlands rapduo bestaande uit Willy en Big2, pseudoniemen voor respectievelijk Willem de Bruin en Twan van Steenhoven. Hun tweede single Slaap haalt #4 in 2006. Met Dio en Willie Wartaal halen ze #21 met Dom, Lomp En Famous. In 2009 scoren ze met Gers & Sef hun tot nu toe grootste hit met Broodje Bakpao (#2). Licht Uit (#23 in 2010) en Brief Aan Jou met Trijntje Oosterhuis halen vervolgens de Top 40 (#30). Ook in Vlaanderen zijn ze in 2010 heel populair: zowel Broodje Bakpao als Licht Uit halen #3. Licht Uit staat maar liefst 23 weken in de Vlaamse Ultratop 50.


The Opposites - Slapeloze Nachten
Lig wakker in mijn bed,
hoofd vol met gedachten
De tijd tikt langzaam door
Slapeloze nachten
De zon breekt langzaam door
Mn ogen reeds gesloten
Denk dat als ik slaap
Ben ik even weg van al mijn dromen
Ik heb slapeloze nachten
Lig te staren in het duister
Met de eindeloze droom
Geen reden om mijn ogen nog te sluiten
Want ik kan de toekomst vinden in mijn fantasie
Dagdroom en ik kan ze zien
Niet gebonden aan mijn grenzen leek mij
Leef in volledige anarchie
Toch zie ik alles zo veranderen in goud,
Dus zo ga ik liever gauw.
Mijn insteken zo maar naar de mouw
Ik zie mezelf niet zo gouw
Iets doen en moet maar bijten
met mijn tanden helemaal koud
Als ik lig wakker de hele nacht te dromen
Zonder spanning over wat gaat komen
Morgen beginnen we de dag weer vrolijk
Zie de zon opkomen
Lig wakker in mijn bed,
hoofd vol met gedachten
De tijd tikt langzaam door
Slapeloze nachten
De zon breekt langzaam door
Mn ogen reeds gesloten
Denk dat als ik slaap
Ben ik even weg van al mijn dromen
Ik heb slapeloze nachten
Yeah, en ik wil back to the future
Voel branden de plek voor mijn voeten
Reis 's nachts de stad ligt te snurken
Blikken van ijzer in de stad vol met schurken
Zo in mijn eentje mijn visie is zuiver
Zwetend in bed ik wil liever naar buiten
Mijn gedachten op een masterplan
Because met de duivel begreep hoever ik ben
Ogen vol geweld, het is alsof ik in een film zit
File is een stuk dieper zodra ik even stil zit
Klaar voor de actie en de adrenaline kicks
Verslavend net alsof je aan de heroine zit
En de dag tikt door, tijd om te slapen
Dan blijf ik maar gapen en de zon breekt door
Achtervolgd door mijn toekomst
Zodra in de morgen daarom ik..
Lig wakker in mijn bed,
hoofd vol met gedachten
De tijd tikt langzaam door
Slapeloze nachten
De zon breekt langzaam door
Mn ogen reeds gesloten
Denk dat als ik slaap
Ben ik even weg van al mijn dromen
Ik heb slapeloze nachten
Slapeloze nachten
Lig alleen in bed
Denk al de hele morgen
Mijn gedachten maken me gek
Mijn hoofd zit in de toekomst
Mn lichaam in het nu
Starend naar de hemel
Zo blijven dromen in de buurt
De zon breekt door
Sterren aan de lucht na het zonsdecor
Planning voor morgen loopt me nog steeds voor
Effe warreke worden, warreke worden
De zon breekt door
Sterren aan de lucht na het zonsdecor
Planning voor morgen loopt me nog steeds voor
Warreke worden
Lig wakker in mijn bed,
hoofd vol met gedachten
De tijd tikt langzaam door
Slapeloze nachten
De zon breekt langzaam door
Mn ogen reeds gesloten
Denk dat als ik slaap
Ben ik even weg van al mijn dromen
Ik heb slapeloze nachten...
Lig wakker in mijn bed...
Slapeloze nachten...


Bekijk de clip

Geen opmerkingen:

Een reactie posten