vrijdag 7 juni 2013

Maaike Ouboter

Maaike Ouboter, deelneemster aan het VARA-televisieprogramma 'De beste singer-songwriter van Nederland',  komt op 8 juni 2013 binnen op nummer 7 in de Top 40. Een week eerder kwam ze op 1 binnen in de Mega Top 50. Met haar liedje Dat Ik Je Mis maakte ze maandag 27 mei 2013 enorm veel indruk. Niet alleen in Nederland is ze populair, ook in Vlaanderen. Ondanks het feit dat het programma in Vlaanderen op tv geen breed publiek aanspreekt, trok haar auditie ook daar vliegensvlug veel media- en online-aandacht met als gevolg dat ze in de Vlaamse Ultratop 50 op 1 debuteert  Maaike scoort daarmee in Vlaanderen de eerste 100% Nederlandse nummer 1 sinds Jij Bent Zo van Jeroen van der Boom in november 2007.

Maaike Ouboter (21) werd geboren op 16 januari 1992. verloor haar beide ouders toen ze op de middelbare school zat. Ze studeerde eerst in het Australische Sydney en keerde vervolgens terug in Nederland om in Amsterdam Media & Communicatie te doen. Ze werd opgegeven door vrienden voor De beste singer-songwriter van Nederland en daar zong ze in de Wisseloord Studio's met haar gitaar en zong Dat Ik Je Mis, een liedje dat geïnspireerd is door haar overleden moeder. Ze wist Giel Beelen, Eric Corton en Miss Montreal zo erg te raken dat ze hun tranen niet konden bedwingen. Ook op Twitter kwamen veel reacties binnen van geroerde mensen. Direct na uitzending waren de liedjes te downloaden en dat werd massaal gedaan. Maaike Ouboter wist zelfs een veelvoud online te verkopen ten opzichte van Blurred Lines van Robin Thicke. Maaike Ouboter is niet de enige kandidaat van De beste singer-songwriter van Nederland die een hit scoort. Ook Michael Prins betreedt de lijst met zijn liedje Close To You.


Maaike Ouboter - Dat Ik Je Mis
Je kust me, Je sust me, Omhelst me, gerust me 
Je vangt me, 
Verlangt me 
Oneindig ontbangt me 
Je roept me 
Je hoort me 
Je redt en verstoort me 
Gelooft me,
Berooft me 
Verstikt en verdooft me 

Je ademt en leeft me
Siddert en beeft me 
Vertrouwt me, 
Beschouwt me als mens
En weerhoudt me 
Van bozige dromen 
Die op komen dagen 
De eenzame vragen van eindig geluk 

Met je krullen 
als nacht
Hoe je praat, hoe je lacht
Hoe je stem zo dichtbij als een engel verzacht 
In mijn dromen doorstromen, 
Oneindige leegtes
Je remt me
Je temt me 
Je roert en beweegt me 

Ik mis je 
Ik mis je
Ik grijp je, ik gris je 
Ik wil je
Bespeel je, 
Ik roer en beveel je 
om bij me te blijven 
In donkere nachten 
Niet meer te smachten naar jou

Laat me los
Ik moet nu alleen 
en houdt me vast als het nodig is
In gedachten 
ik zoek je in alles om me heen 
maar al denk ik soms dat het zo beter is
Kan ik het niet helpen dat ik je soms mis 

Ik smoor je
Bevroor je 
Verlos, en verloor je
Weg naar een andere plek maar ik hoor je
Omarm je 
Verwarm je 
Ik zie je en voel je
Ik aai je
Ik streel je 
Ik knuffel en kroel je 

Je rijpt me
Begrijpt me 
Verwart en misleidt me 
Het schrikt me soms af 
Hoeveel ik op je lijk nu 

Mijn glimlach 
Mijn tranen 
Mijn liefde voor leven 
Het spijt me van alles 
Kom help en bevrijd me 

Laat me los 
Ik kan het alleen 
maar houd me vast als het nodig is
In gedachten 
Ik vind je in alles om me heen 

Maar al denk ik soms dat het zo beter is 
Kan ik het niet helpen dat ik je mis 

Ik kus je 
Ik sus je 
Ik doof en ik blus je 
Je blijft heel dichtbij me 
Maar in mijn hoofd rust je


Geen opmerkingen:

Een reactie posten