vrijdag 25 januari 2013

Racoon

Racoon stijgt op 26 januari 2013 in de 9e week van 11 naar 9 met Oceaan. Het is hun 11e Top 40 hit en 3e top 10-notering.

Oceaan is de titelsong van de Nederlandse film ALLES IS FAMILIE, die op 22 november 2012 in première ging. Het is de eerste song van Racoon in het Nederlands, normaal zingen ze in het Engels.

Racoon werd opgericht in 1997 en bestaat anno 2013 uit zanger Bart van der Weide, basgitarist Stefan de Kroon, gitarist Dennis Huige en drummer Paul Bukkens. Hoewel de groep al in 2000 hun eerste tipnotering haalde met Feel Like Flying, duurde het nog tot 2005 voor ze de Top 40 haalden met Love You More (#3). Daarna moesten ze tot 2011 wachten op hun volgende grote hit: No Mercy, die haalde ook #3.

Racoon - Oceaan
Er is verrekte veel te zeggen
en te liegen nog veel meer
Heel veel bagger bloot te leggen
al doet het graven nog zo’n zeer
Ik ben een eikel maar ik leer
Een oceaan om in te vluchten
nooit jaloers te hoeven zijn
Liefde om je hart te luchten
Een oceaan
hoe lekker zou het zijn
Was er iets waar ik om wenste
voordat de put droog kwam te staan
Dan was het lang zullen we leven
familie waar ik veel van hou
en voor wie ik sterven zou
Een oceaan om in te schuilen
nooit alleen meer hoeven zijn
Ik heb gesmeekt niet meer te huilen
alsjeblieft
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan
tot ik ga staan
Een oceaan om in te vluchten
nooit jaloers te hoeven zijn
Liefde om je hart te luchten
Een oceaan
alleen van mij
Een oceaan om te verzuipen
een dag of wat een held te zijn
Laat die ander nu maar kruipen
Een oceaan
vol tranen is van mij
alleen van mij

Luister en kijk naar de tekst

Geen opmerkingen:

Een reactie posten